Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa ja mainokset kiinnostavia, Sanoma yhteistyökumppaneineen käyttää evästeitä. Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja
Takaisin

6 vinkkiä energiseen työpäivään

pippalaukka1973.jpg

Urheilulääkäri Pippa Laukka listasi kuusi vinkkiä energiseen työpäivään:

1. Päätä aktiivisesti

Päätä jo heti herättyäsi, että kiinnität huomiosi positiivisiin asioihin, joita tuleva päivä pitää sisällään. Aseta  itsellesi 1-2 tavoitetta liittyen johonkin sinulle tärkeään terveystekoon, kuten “juon enemmän vettä päivän aikana” tai “käytän ainoastaan portaita”.  Pieniltäkin tuntuvat teot auttavat sinua kohti parempaa ja energisempää oloa, kunhan sitoudut niihin pitkällä tähtäimellä.

2. Suunnittele hyvin

Oman päivän suunnittelu ja itselle sopivien rutiinien löytäminen luovat hyvän rungon päivälle. Käytä aamuisin muutama minuutti aikaa siihen, mitä haluat saada tänään aikaan ja minimoi häiriötekijät, kuten sosiaalisen median jatkuva seuraaminen.

3. Huolehdi energiatasapainosta      

Mieti milloin olet tehokkaimmillasi ja hyödynnä tietoa oman päiväsi suunnittelussa. Rakenna oma työpäiväsi niin, että ehdit pitämään myös suorituskyvylle välttämättömiä taukoja. Lounaan väliin jättämisellä et ansaitse hyvän työntekijän pisteitä, vaan aiheutat ainoastaan oman energiatason ja luovuuden laskun.

4. Muista lihaskunto

On tutkittu, että jo viisi minuuttia lihaskuntoharjoitteita päivässä auttaa merkittävästi vähentämään niska-hartiaseudun vaivoja. Iltapäivän kahvihetken vaihtaminen viiden minuutin taukojumpaksi kannattaa!

5. Ympäristö vaikuttaa

Mieti millä pienillä asioilla voit vaikuttaa työympäristöösi. Millainen on työpisteesi valaistus, ergonomia ja siisteystaso?

6. Yleinen terveys on tärkeää

Kaikkein tärkeimpänä vinkkinä kannattaa muistaa huolehtia omasta terveydestään. Käy siis säännöllisesti terveystarkastuksissa ja huolla itseäsi suunnitelmallisesti.

www.heiaheia.com/info

LISÄÄ AIHEESTA

13.03.2017
KOHTUULLINEN PELAAMINEN ON HYVÄKSI
06.03.2017
ÄLÄ MENE SAIRAANA TÖIHIN
27.02.2017
HARJOITA TASAPAINOASI JOKA PÄIVÄ

Etsi työpaikkaa