Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa ja mainokset kiinnostavia, Sanoma yhteistyökumppaneineen käyttää evästeitä. Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja
Takaisin

Kärsitkö unettomuudesta?

At unettomuus-juttu 010816.jpg

Heräiletkö öisin useita kertoja? Satunnainen yöheräily on normaalia, mutta jos heräily häiritsee ja tekee sinusta päivisin väsyneen, syy kannattaa selvittää. Listasimme syitä, jotka voivat aiheuttaa unettomuutta.

Wc-käynnit valvottavat

Jos käyt vessassa 2-4 kertaa yössä vaikka et olisi juonut illalla, syy voi olla vähäisessä suolan saannissa. Lisää vesilasilliseen hyppysellinen prosessoimatonta merisuolaa ja juo se puoli tuntia ennen sänkyyn menoa.

Kuuma makuuhuone

Kuumuus voi vaikeuttaa nukahtamista. Paras lämpötila nukkumiseen on 15,5-18 astetta. 

Älä someta sängyssä

Älä selaa puhelinta sängyssä. Silmien altistaminen kännykän valolle pysäyttää melatoniinin eli unihormonin tuotannon.

Unohda yömyssy

Pari lasia viiniä saattaa rentouttaa ja nukuttaa, mutta samalla se voi häiritä yöunia. Nauti alkoholipitoisia juomia maltillisesti äläkä ota alkoholia muutamaan tuntiin ennen nukkumaan menoa.

Stressi häiritsee unta

Stressi häiritsee unta. Pohdi millä keinoilla voisit poistaa stressiä ja nukkua paremmin.

Lähde: Huffington Post

LISÄÄ AIHEESTA

29.11.2016
NOLLATOLERANSSI KIUSAAMISELLE
22.11.2016
SUURI TYÖMÄÄRÄ JA KESKEYTYKSET RASITTAVAT
09.11.2016
MISTÄ EROTAT FLUNSSAN JA INFLUENSSAN?

Etsi työpaikkaa