Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa ja mainokset kiinnostavia, Sanoma yhteistyökumppaneineen käyttää evästeitä. Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja
Takaisin

Kokonaisvaltainen hyvinvointi on kesäkuntoa tärkeämpää

AT terveysjuttu 26.4.16.jpg

Lähestyvä kesä saa miettimään painonhallintaa ja laihduttamista. Joka puolella on tarjolla erilaisia laihdutusvinkkejä, joilla rantakunnon saavuttaminen onnistuu hetkessä. Silti ratkaisu ylimääräisten kilojen pudotukseen on pysyvä elämäntapamuutos. Terveelliset elämäntavat auttavat jaksamaan myös työssä.

Elämäntapamuutos on aina uuden opettelua eikä se tapahdu hetkessä. Pysyvät muutokset ruokavaliossa ja liikunnassa saattavat vaatia isojakin muutoksia. Onnistuminen edellyttää ennakointia ja konkreettisia suunnitelmia. Suurin kompastuskivi on usein ateriarytmi. Ylipainoa kertyy vuosien mittaan, kun syömme liikaa ja liikumme liian vähän. Normaalia painoa on hyvä vaalia.

8 vinkkiä pysyvämpään painonhallintaan:

1) Unohda laihdutuskuurit.

2) Aseta realistisia tavoitteita.

3) Varaa riittävästi aikaa itsellesi ja hyvinvoinnillesi.

4) Syö kunnolla ja noudata säännöllistä ateriarytmiä. Syö aamupala, lounas, välipala, kunnon iltaruoka ja tarvittaessa iltapala.

5) Huolehdi, että jokaisella aterialla on kasviksia sekä hyviä proteiineja, hiilihydraatteja ja rasvoja.

6) Liiku itsellesi sopivalla ja mieluisalla tavalla.

7) Huolehdi riittävästä unesta.

8) Pidä tavoite kirkkaana mielessä.

Lähde: Terveystalo, ravitsemusterapeutti Anette Palssa

 

LISÄÄ AIHEESTA

29.11.2016
NOLLATOLERANSSI KIUSAAMISELLE
22.11.2016
SUURI TYÖMÄÄRÄ JA KESKEYTYKSET RASITTAVAT
09.11.2016
MISTÄ EROTAT FLUNSSAN JA INFLUENSSAN?

Etsi työpaikkaa