Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa ja mainokset kiinnostavia, Sanoma yhteistyökumppaneineen käyttää evästeitä. Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja
Takaisin

Työnhaku muuttuu, muutu sinäkin!

AT Työnhaun uusia keinoja 170216.jpg

Muuttuneet rekrytointiprosessit tuovat uusia vaatimuksia työnantajille, mutta erityisesti työnhakijoille.

Brändää itsesi

Henkilöbrändäys saattaa kuulostaa oudolta, mutta se kannattaa. Brändäys yhdistetään voimakkaasti asiantuntijuuteen. Ole siis oman työsi asiantuntija.

Opettele myymään

Oman itsensä ja osaamisensa myyminen on monille vaikeaa.  Internet tarjoaa hyvän kanavan oman brändin vahvistamiseen sekä itsensä ja osaamisensa esittelemiseen. Silti verkossa toimimisen ei tarvitse olla ”kaiken jakamista”, vaan jokainen voi itse määritellä minkä puolen tuo esiin.

Omat työnhakusivut

Tee omat työnhakua helpottavat nettisivut. Tämä on osoitus verkkoviestinnän taidoistsia ja sivuilla voit kertoa osaamisesta ja erottua muista hakijoista.

Some aktiiviseen käyttöön

Työnhaku sosiaalisessa mediassa toimii, kun suunnittelet sen hyvin. Mieti mitä haet, määrittele kohderyhmät ja tuota eri kanaviin erilaista sisältöä. Ole somessa läsnä, tykkää ja jaa.

Uusia mahdollisuuksia työnhakuun: Instagram, Periscope, Pinterest, Snapchat...

Uusimmat somekanavat edustavat visuaalisuutta, kuvia ja videoita.  Instagram, Periscope, Pinterest ja Snapchat ovat jo lähes kaikkien huulilla. Verkko on verkostoitumista varten. Kokeile!

Visuaalinen CV

Visuaalinen CV  esittelee ansioluettelon eli osaamisesi infograafien ja kuvien avulla. Sillä voi korvata perinteisen ansioluettelon tai se voi olla hyvä täydentävä CV:n osa.

Lähde: Viesti ry:n järjestämä viestikoulu, kouluttajana Sanna Saarikangas, Seravo Oy
 

LISÄÄ AIHEESTA

07.11.2016
VASTUULLINEN KESÄDUUNI ALKAA TAAS
03.12.2016
SOITA ENNEN HAKEMUSTA
03.12.2016
TYÖNHAKU ON KOVAA TYÖTÄ

Etsi työpaikkaa