Jotta sivuston käyttö olisi sinulle sujuvaa ja mainokset kiinnostavia, Sanoma yhteistyökumppaneineen käyttää evästeitä. Jatkamalla lukemista hyväksyt evästeet. Lisätietoja
Takaisin

Viisi vinkkiä irtisanotulle

ATjuttu250219.jpg

Irtisanomisen jälkeen takki on tyhjä ja olo mitätön. Alkujärkytyksen jälkeen pääsee kyllä eteenpäin ja löytää uusia mahdollisuuksia, mutta se ottaa aikansa. Tässä viisi vinkkiä irtisanotulle:

1.    Ota kaikki tuki vastaan. Työkaverit haluavat tsempata sinua ja työnantajat tarjoavat valmennuksia uudelleensijoittumiseen työelämässä. Henkistä tukea saat tarvittaessa työterveyspsykologilta. Älä epäröi puhua tuntemuksistasi.

2.    Alkushokin jälkeen kokoa itsesi äläkä jää pitkäksi aikaa voivottelemaan tilannettasi. Tartu rohkeasti toimeen. Etsi uutta työtä ja opiskele.

3.    Älä jättäydy yksin. Nauti ystävien ja perheen seurasta, puhu ja löydä uusia opiskelu- ja uramahdollisuuksia yllättävistäkin paikoista.

4.    Liiku ja harrasta. Tee hyvällä omatunnolla itsellesi mieluisia asioita.

5.    Nuku paljon. Normaalisti unentarve on 7–9 tuntia vuorokaudessa, mutta kriisitilanteessa unentarve saattaa lisääntyä. Anna unelle aikaa.

 

Asiantuntijana: työterveyspsykologi Anne Rantala

LISÄÄ AIHEESTA

25.03.2019
TMT PREDICTIONS -RAPORTTI ENNUSTAA TULEVAT TRENDIT
18.03.2019
TYÖMARKKINABAROMETRI: SUURISSA YRITYKSISSÄ JA TEOLLISUUDESSA ENNAKOIDAAN HENKILÖSTÖMÄÄRÄN KASVUA
05.03.2019
OSAAJAPULAA JA REKRYTOINTIONGELMIA

Etsi työpaikkaa